Pilates

 

Pilates egzersizlerinin amacı; karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmaktır. Pilatese göre vücut merkezi, derindeki kaslarla bel kemiğine en yakın kaslardan oluşur. Klasik egzersizlerde zayıf kaslar zayıflama, güçlü kaslar güçlenme eğilimindedir. Bu da dengesiz adale yapısına, kronik bel ağrısı ve sakatlıklara yol açabilir. Pilates’te kas yapısı bir bütün haline getirilir. Kilo vermeseniz de ince görünürsünüz. Sakatlanmaları zorlaşır. Dayanıklılık artar, metabolizma hızlanır.

Her 10 kişiden 8′i, yaşamının bir döneminde, iskelet ve kas sistemi sorununun etkisi altında kalıyor. Omurganın düzgün kullanılmadığı, vücut dengesinin bozuk olduğu oturuş şekilleri, duruş bozuklukları, yanlış oturuş pozisyonlarında uzun süre kalınması ve tekrarlanan hareketler; kaslarda gerilme, yorgunluk ve stres giderek ağrılı kas spazmlarına yol açıyor. Sonucunda kişilerde sırt ve boyun ağrıları şikayetleri ortaya çıkıyor. Pilates egzersizleri omurganın daha sağlıklı, vücudun doğru pozisyonda duruş alışkanlığını kazanmasını sağlıyor. Bunun nedeni Pilates´in çalıştırmayı hedeflediği ana bölgenin karın ve sırt kasları olması. Güçlenen karın kasları, adeta bir korse gibi sizi dik tutuyor, duruşunuzu düzeltiyor ve belinize binen yükü hafifletiyor. Bu aynı zamanda çok daha rahat ve iyi bir şekilde nefes alabilmeniz için de etkili. Tabii, iyi bir duruş, aynı zamanda, daha estetik ve fit görünmek için gerçekten harika bir yol.
 

Pilates’in yararları

•    Vücuda denge, güç ve esneklik katar.
•    Duruş bozukluğuna neden olacak kas iskelet sistemi problemlerinden korur.
•    Vücut farkındalığı yaratır.
•    Boyun fıtığında, kolda oluşan uyuşma ve ağrıları azaltır.
•    Kilo vermeseniz bile vücudunuzu inceltir ve toparlar.
•    Kasları uzunlamasına çalıştırır, vücudun dayanıklılığını arttırır ve sakatlığı büyük ölçüde önler.
•    Vücudun duruşunu düzeltir.
•    Kireçlenme sonucu eklemlerde oluşan problemlerde ağrıları kontrol altında tutar.
•    Bel ve sırt ağrılarının oluşmasını engeller.
•    Eklem içi sıvıları dengeler.
•    Bel fıtığında, bacakta oluşan ağrıları azaltır.
•    Gün içinde yaptığımız aktivitelerde, omurgamıza yüklenmeden hareket etmemizi sağlar.
•    Skolyoz sorunu çözülür.
•    Osteoporoz vakalarında kemik erimesinin önüne geçilir.
•    Vücudun her iki yanını eşit oranda güçlendirir.
•    Günlük performansınızı arttırır.
•    Bilgisayar başında çalışmanın verdiği duruş bozukluklarını giderir ve bunların yol açtığı ağrılardan kurtulmayı sağlar.
•    Hücre yaşlanmasının önüne geçer.

Altı Pilates Prensibi

1. Konsantrasyon: Pilates yaparken hareketlere yoğunlaşmak bedenin uyum içinde nasıl çalıştığına ve hangi kasları kullanıp ve hangilerinin kullanılmadığına dikkat etmek gerekmektedir.

2. Kontrol: Pilates metodunda kontrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.

3. Merkezleme: Pilates metodunda doğru hareket göbek, bel ve kalça çevresidir. İç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme esnemeyi ve uzamayı sağlar.

4. Akıcı Hareket: Hareket acele edilmeden her noktadan tek tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.

5. Kesinlik: Hareket belirsizce değil tam yapılmalıdır. Hareketler birbiri ile koordineli olmalıdır.

6. Nefes: Nefes alıp verme panik olmadan sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece yapılan nefes verme hareketinde kanımızı tamamen temizlemiş oluruz.